niedziela, 19 grudnia 2010

Polonia - Opole

Dzisiaj rano po prawie 4 miesiącach w Hiszpanii wróciłem do Polski. Do mojego rodzinnego miasta - Opola. Tutaj się urodziłem i mieszkałem do czasu rozpoczęcia studiów. Tutaj mieszka też moja rodzina. Mam dwie siostry - Ania i Madzia, tatę - Jan i Mamę - Wiesława. W opolu mieszka też moja babcia, oraz wujostwo z kuzynami.

Opole to bardzo stare miasto. Osada w tym miejscu została założona już w IX wieku, a prawa miejskie uzyskało w 1217 roku. Obecnie Opole liczy ok 125 000 mieszkańców.

Najważniejsze zabytki Opola to:

Katedra w Opolu z XV wieku


Wieża Piastowska - symbol Opola, pozostałość po Zamku na wyspie Pasieka


Ratusz w Opolu, odbudowany w 1864 roku w stylu neorenesansowym



Miejsce nad kanałem Młynówka zwane "Opolską Wenecją"


W Opolu od 1963 roku organizowany jest Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej. Obywa się w Opolskim Amfiteatrze. To największa impreza organizowana co roku w Opolu.


Me gusta Opole muchísimo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz